ALLAH UJUD ,,
BERERTI ADA ,.,.
ADA ALLAH MUSTAHIL BERGANTUNG
@ BERHAJAT @ BERKEHENDAK PADA MAHLUK
SEBAGAI MANA AYAT DAN HADIS YANG MENERANGKAN
TENTANG KEUJUDAN ALLAH
TAMPA BERKEHENDAK PADA MAHLUK @
BERHAJAT PADA MAHLUK.,,.
ALLAH BERFIRMAN “Katakanlah: Dia-lah Allah, Yang Mahaesa. Allah adalah Tuhan yang bergantung kepada-Nya segala sesuatu. Dia tidak beranak dan tiada pula diperanakkan, dan tidak ada seorang pun yang setara dengan Dia” (QS. Al Ikhlash, 112:1-4).
AYAT INI JELAS ALLAH TIDAK BERHAJAT ATAU BERGANTUNG PADA MANA MANA MAHLUK CIPTAANYA.,,.
CONTOH.,,.
tuhan tak perlukan berhala atau batu bata atau pohon dan kayu kayu atau apa jua jenis sembahan kafir yang mana dari ciptaan allah.,,. mustahil allah perlukan tempat tempat sebagai mana patung berhala mariam @ berhala isa atau anak l;embu @ dewa dewa @ sami sami bhuda atau hindu atau pun kayu kayu serta pohon besar .,., kerna allah tuhan yang bersifat maha penyayang serta ada tampa ada mahluk .,.,,. dari sini perbezaan antara tuhan orang kafir dengan allah banyak sekali .,., sebagai mana tuhan orang kafir berhajat pada sami sami atau penganut agama agama hindu atau bhuda yang mana berpuasa minum susu atau berpuasa makan sayur untuk membuang dosa dan dimasukkan tuhan dan kebal untuk di tunjukkan pada setiap manusia lain yang masih tercari cari tuhan ,.., yang mana tuhan orang kafir berhajat pada manusia untuk menunjukkan kekuasaan nya mampu menjadikan seseorang pengikut agama bhuda atau hindu kebal serta mampu memikul beban dan berat sebagai mana kepercayaan mereka membawa tuhan di atas bahu mereka berada di atas aras yang mereka ukir dari kayu kayu dan batu batu di bawak dan di arak dengan kekuatan tuhan mereka .,.,,. bagi kita umat islam allah sawt ujud ada tiada sebagai mana tuhan orang kafir,..,
MUSTAHIL BAGI ALLAH
BERKEHENDAK PADA MAHLUK,.,.
CONTOH ,. ada allah dalam bentuk dzat yang mana bila kita sebut dzat adalah diri allah sawt,.,. dzat perlu di perjelaskan bahawa sesuatu yang sedap sedap .,.,
BILA MANA SEBUT YANG SEDAP SEDAP DZAT ,.
CONTOH,.,.
WANITA BILA MANA SEBUT YANG SEDAP SEDAP .,.,
PASTI LAH YANG CANTIK CANTIK .,.,
YANG PUTIH GEBU .,,.
YANG MANA PEHA BERULAS PUTIH MELEPAK BAK SALJU,..,
YANG MANA BIBIR MERAH JAMBU BERAIR,..,
YANG MANA WANITA BERMATA KUNING KEMERAHAN ,.,.
YANG MANA WANITA HIDUNG MANCUNG,..,
DAN BERBAGAI LAGI
INI BARU DI NAMAKAN YANG SEDAP SEDAP DI PANDANG
SEBEGITU JUA DENGAN ALLAH .,,.
BILA SEBUT DZAT ADALAH DIRI ALLAH SAWT
YANG MANA ADA DALAM QALBU TIAP ORANG BERIMAN ,..,
BILA SEBUT DZAT KITA TAHU YANG SEDAP SEDAP SEBAGAI MANA WANITA YANG CANTIK CANTIK .,.,
BILA WANITA YANG CANTIK CANTIK
PASTILAH PILIHAN NYA JUA YANG BAIK BAIK,..,
SEBAGAI MANA ALLAH ADA DALAM QALBU TIAP ORANG BERIMAN
DALAM RUPA BENTUK DZAT YANG MANA ADA NYA TERASA KETENAGAN ,.,.
BILA MANA ADA NYA DZAT ILLLAH TERASA KEDAMAIAN.,,.
BILA MANA ADA NYA DZAT ILLAH TERASA BAHAGIA,.,.
DARI SINI KITA KETAHUI BAHAWA JIWA SETIAP PARA MUJAHIDIN
YANG BENAR BENAR BERJIHAT IKLAS UNTUK ALLAH ,JIWA MEREKA TENANG DALAM KESESAKKAN PELURU .,TENANG WALAU PUN DALAM KEADAAN HURU HARA .,,. WALAU PUN DALAM KEADAAN KESIBUKAN DAN KEKACAUAN SEDANG BERLAKU,.,. JADI BILA KITA LIHAT WAJJAH MEREKA KETIKA SEDANG BERJIHAT UNTUK SEMATA MATA PERGI NYA DEMI ALLAH DAN AGAMA ALLAH.,,. PERGI NYA DENGAN SENYUMAN SEBAGAI MANA SESEORANG YANG SEDANG MENDAPAT SESUATU YANG BERHARGA DI DUNIA .,,. KEGUMBIRAAN KETENAGAN TERTERA DI SETIAP RAUD WAJJAH PARA MUJAHIT TERTINGGI YANG MANA PERGI SEBAGAI SYAHID DAN SYURGA ALLAH MILIK NYA,.., DARI SINI JUA PENJELASAN TENTANG ADA ALLAH UJUD DALAM RUPA BENTUK DZAT DALAMN QALBU HATI SANUBARI INSAN BERIMAN BERTAKWA BERAMAL SOLEH SERTA PARA PEJUANG AGAMA ALLAH YANG IKLAS UNTUK SYAHID TERKORBAN DEMI SEMATA MATA ALLAH SERTA SYURGA NYA.,,.
MUSTAHIL BAGI ALLAH JUA
BERHAJAT PADA MAHLUK ,.,.
sebagai mana ada allah dalam bentuk dzat , allah jua mustahil berkehendak pada mana mana wali nya atau mana para alimin dan mujahidah nya.,,. bukan allah tuhan yang esa yang satu tunggal jika .,.,
DALAM BILIK BILIK KULWAH BERSULUP BERKHALWAT TIBA TIBA DATANG TUHAN SEBAGAI MANA RUPA BENTUK PATUNG MARIAM PUTIH GEBU ,.,. TENGAH TENGAH SOLAT TIBA TIBA DATANG TUHAN BERUPA NABI ISA .,,. TENGAH SOLAT TIBA TIBA DATANG DALAM RUPA BENTUK MANUSIA WANITA ATAU LELAKI YANG CANTI K PUTIH GEBU RAMBUT LURUS HITAM MATA BULAT HIDUNG MANCUNG ,..,
MUSTAHIL ALLAH BERHAJAT ATAU BERUPA BENTUK .,.,
bukan allah tuhan yang esa ,.., yang mana tuhan yang tiada sekutu yakni ada rupa bentuk sebagai mana rupa nabi nabi atau wanita wanita serta sesuatu .,., yang di katakan allah dzat yang lahir dalam rupa bentuk cahaya atau tak terlintas akal kerna akal adalah mahluk ciptaan allah.,,. dari sini jua penjelasan allah ada ujud dalam qalbu setiap jiwa jiwa yang tenang menghadap allah.,,. jiwa jiwa yang tenang berjuang atau berjihat demi allah.,,. jiwa jiwa yang tenang mengasingkan diri bersendirian berseoranggan .,,. sebagai mana nabi muhamat saw,.,. tak bawak ali atau abu bakar sahabat baik nya yang di percayai walau pun sehari bersama sama dalam gua hiraq kerna nabi utusan allah pilihan allah berkhalwat hanya bersendirian atau berserta malaikat bukan manusia berhari hari malah isteri nya jua katijah atau aisyah tak pernah nabi membawa kesemua perhiasan dunia ketika mana sedang berkhalwat dengan allah dalam gua hiraq,.,. sebagai mana nabi musa ramai kaum nya yang inggin melihat allah tapi nabi musa tak pernah bawa seorang pun sahabat untuk bersama sama nya di puncak gunung tur sinar kerna allah tak berhajat pada mahluk melaikan mahluk lah yang berhajat .,., sebagai mana wanita cantik tak berhajat pada mana mana lelaki tapi lelaki lelaki lah yang berhajat pada wanita wanita cantik dan menggairahkan lagi baik ,.,. dari sini penjelasan tentang ujud allah dalam bentuk dzat mungkin tak mampu menjelaskan secara terperinci atau lebih mendalam tapi sekadar mudah di paham bila sebut allah
ADA BERMAKNA TIADA BERUPA BENTUK DAN BERHAJAT PADA MAHLUK,.,.
ADA ALLAH ,. UJUD DALAM JIWA JIWA INSAN PILIHAN ,.,. MUSTAHIL BAGI DZAT ILLLAH MEMERLUKAN ATAU BERHAJAT PADA MAHLUK ,.., NAMUN MAHLUK LAH YANG MENCARI DENGAN QADAK DAN QADAR NYA YANG TELAH ALLAH TETAPKAN .,,. SELANGKAH HAMBA NYA MENCARI AKU(ALLAH) AKAN DEKAT LAH AKU SERTA TERLEBIH HAMPIR DENGAN NYA DARI DENYUT NADI.,,.
SEBAGAI MANA PENJELASAN AYAT QURAN .,,.
DI BAWAH,.,. Allah SWT berfirman: “Fir’aun berkata: Siapa Tuhan semesta alam itu? Musa menjawab: Yaitu Tuhan Pencipta langit dan bumi dan apa-apa di antara keduanya (itulah Tuhanmu), jika kamu sekalian (orang-orang) yang mempercayai-Nya.
Berkata Fir’aun kepada orang-orang sekelilingnya: Apakah kamu tidak mendengarkan? Musa berkata (pula): Tuhan kamu dan Tuhan nenek-moyang kamu yang dahulu. Fir’aun berkata: Sesungguhnya rasul yang diutus kepada kamu sekalian benar-benar orang gila. Musa berkata: Tuhan yang menguasai timur dan barat dan apa yang ada di antara keduanya (itulah Tuhanmu) jika kamu menggunakan akal” (QS. Asy-Syu’araa, 26:23-28)
Di dalam Al-Qur’an kita akan melihat bahwa wujud Allah yang diyakinkan kepada kita yang pertama melalui fitrah iman dan makhluk ciptaan-Nya: “Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, silih berganti malam dan siang, bahtera yang berlayar di laut membawa apa yang Allah turunkan dari langit berupa air, lalu dengan air itu Dia hidupkan bumi sesudah mati (kering)nya dan Dia sebarkan di bumi itu segala jenis hewan, dan pengisaran angin dan awan yang dikendalikan antara langit dan bumi, sesungguhnya itu adalah tanda-tanda (keesaan dan kebesaran Allah) bagi kaum yang memikirkan” (QS. Al Baqarah, 2:164).
Demikian pula, Allah SWT menegaskan dalam firman-Nya: “Apakah mereka diciptakan tanpa sesuatu pun ataukah mereka yang menciptakan (diri mereka sendiri?). Ataukah mereka telah menciptakan langit dan bumi itu? Sebenarnya mereka tidak meyakini (apa yang mereka katakan)” (QS. Ath Thuur, 52:35-36).
Lebih jelas lagi Allah SWT menjelaskan melalui dialog antara Nabi Musa As dengan Fir’aun. Allah SWT berfirman: ”Berkata Fir’aun: Maka siapakah Tuhanmu berdua, wahai Musa. Musa berkata: Tuhan kami ialah (Tuhan) yang telah memberikan kepada tiap-tiap sesuatu bentuk kejadiannya, kemudian Dia memberinya petunjuk” (QS. Thaahaa, 20:49-50).
Inilah beberapa ayat dimana Allah SWT menuntut akal manusia untuk memikirkan penciptaan langit dan bumi dengan segala isinya yang sebenarnya bila akal setiap manusia mau berfikir, maka tidak akan ada yang bisa dilakukan oleh manusia kecuali harus menyatakan bahwa Allah adalah pencipta segalanya.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan
alhamdulillah